time of my life! - Reisverslag uit Mukinduri, Kenia van Eva Berg - WaarBenJij.nu time of my life! - Reisverslag uit Mukinduri, Kenia van Eva Berg - WaarBenJij.nu

time of my life!

Blijf op de hoogte en volg Eva

01 Juli 2014 | Kenia, Mukinduri

Wauw hier zit ik dan, ergens op de grond in een internet cafe tegenover de school. Het is hier zoooo super, ik geniet echt elke kleine seconde van de dag.

Eergisteren vlogen we hierheen. De vluchten waren allebei fijn maar wel vermoeiend. Toen we geland waren gingen we onze bagage ophalen. Na 2,5 uur wachten kwamen we erachter dat 4 bagages miste. Ze waren met een verkeerde vlucht meegegaan en kwamen pas de volgende dag om 8 uur 's ochtends aan. Zondag vertrokken we om 12 uur 's middags naar ons verblijfplaats. Het was een rit van ongeveer 4 uur in een mutata, dat is het plaatselijk vervoer hier. Een klein busje waar we opgepropt in zitten met heel veel mensen. Het is een hele grote school waar we verblijven.

Vandaag gingen we de stad in. Het was heel vreemd omdat we zo ontzettend veel aandacht kregen als 'rijke' blanken. Dat was best naar omdat je zo graag wilt helpen maar dat kan gewoon niet.. We gingen geld pinnen en naar de supermarkt.

We wisten dat vandaag de kinderen zouden komen maar geen idee hoelaat. Net kwamen we terug en toen we in de slaapzaal aankwamen stonden al die schattige kleine meisjes in hun uniform voor ons te zingen. Het was zo'n speciaal moment, moest wel traan wegpinken haha.

De mensen hier zijn allemaal zo open en sociaal. Je wordt heel warm ontvangen en we leren allerlei woordjes Swahili en zij leren heel veel Nederlands.

• 01 Juli 2014 - 20:41

Hetty:

Hoi Eva, wat fijn dat je goed aangekomen bent in Kenia en dat je je zo welkom voelt daar!
    Veel foto's maken van deze onvergetelijke reis. XXX Hetty

• 02 Juli 2014 - 07:34

Maurice:

Hoi Eva, wat een warm onthaal zeg! Heerlijk zeg om je zo welkom te voelen!
    Laat snel weer van je horen. X X X Maurice

• 02 Juli 2014 - 10:33

Opa En Oma Koenis:

Lieve Eva, Goede morgen.
    We hebben je berichten ontvangen en heerlijk dat je het zo goed naar je zin hebt.
    Blijf genieten van iedere dag en maak plezier met alle jongens en meisjes uit de
    groep. Dit moet een fantastische tijd voor je zijn en schrijf een en ander op om
    later aan ons te vertellen. Wij gaan nu ff naar Noordwijk maar zullen volgende
    week weer reageren. Voor nu de liefste groeten en een paar dikke KUSSEN van
    oma en opa. Geniet van iedere minuut. Dag Eva tot gauw.

• 02 Juli 2014 - 11:13

Marjolaine Vd Berg:

Hoi Eva, Wat een fantastisch begin van je avontuur.Geniet er maar iedere minuut van.
    We gaan je zoveel mogelijk volgen. Akunna ma tata!!lxxxPaul en Marjolaine

• 02 Juli 2014 - 13:23

Oma Van Den Berg:

Lieve Eva,Wat een nieuwe werdeld is het voor jou! Geniet ervan en ik ben benieuwd naar jevolgende stukje.Heel veel liefs Oma van den Berg

• 02 Juli 2014 - 15:37

Mia Brandt:

Hi Eva, wat fijn dat je je goed voelt in dit "vreemde" land" maar wat wil je met zo'n onthaal. geweldige tijd gewenst en we blijven je volgen hoor. benieuwd naar al je bevindingen. Geniet met volle teugen !!liefs van ons 4-ren.

Eva

Ik heb dit dagboek aangemaakt omdat ik 29 Juni voor drie weken naar Kenia vertrek. Dit doe ik met de organisatie OPIN. Samen met 20 andere jongeren gaan wij hier ontwikkelingshulp verlenen. Deze mooie reis wil ik vastleggen op camera maar natuurlijk ook geschreven en daarom ga ik hier een blog bijhouden over de reis.

Actief sinds 10 Juni 2014