discovering and exploring! - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Eva Berg - WaarBenJij.nu discovering and exploring! - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Eva Berg - WaarBenJij.nu

discovering and exploring!

Door: Eva van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Eva

05 Juli 2014 | Kenia, Nyeri

Hier zit ik weer! en opnieuw ben ik bijna te enthousiast en wil ik gewoon te veel vertellen aan jullie. We zijn nu begonnen met het werken in het weeshuis en op een basisschool. Ik ben zelf 2 dagen naar het weeshuis geweest met een paar andere van de groep. De eerste dag moesten we de muren van alle kamers schuren en de volgende dag begonnen we met het schilderen.

De bekende uitspraak dat de mensen in Afrika vooral geen haast hebben, hebben ze al vaak bewezen. Die bouwvakkers in het weeshuis werken op een hele dag ongeveer 2 uur en de rest van de dag luieren ze buiten. Het is een een beetje de slogan van de reis geworden hahah. Ook als we in de matatu naar huis zitten dan stoppen we bijvoorbeeld opeens omdat de chauffeur even met z'n vrouw wil kletsen.. en dan staan wij een paar minuten aan de kant. Echt supergrappig hoeveel Nederland wel niet verschilt van hier.

Gisteren was er een groot sporttoernooi op de school en kwamen alle kinderen naar het sportveld. Er waren allerlei teams met verschillende dieren namelijk de leeuw, de cheetah, de tijger en de luipaard. En al die teams hadden weer verschillende kleuren. Wij kwamen allemaal in het oranje en namen het met touwtrekken op tegen de vrouwelijke docenten van de school. Dat wonnen wij en daarna namen we het op tegen de jongens van onze groep en ook dat wonnen wij haha.

Ook ben ik gisteren de stad Nyeri in geweest. Ik ging samen met Deniz eerst naar de supermarkt om wat lokale snacks te kopen en zijn toen ergens gaan zitten om wat te drinken. Daarna gingen we door het stadje heen lopen en we kwamen er wel achter dat hoe verder je het centrum uit ging, hoe armer het werd.. Ook valt het op dat je hier als westers meisje echt enorm veel aandacht krijgt wat soms wel vervelend is.

Vandaag hebben we een wandeling gemaakt door de sloppenwijken. Het was echt heftig want er liepen zo ontzettend veel kinderen rond en ze zagen er ondanks de armoede echt blij uit. Het maakte wel echt een indruk op mij want al die huisjes die zijn ongeveer even groot als mijn badkamer of nog kleiner..Iedereen was echt stil na die wandeling.

Vanavond gaan we naar een cafe om de voetbalwedstrijd te bekijken van Nederland - Costa Rica!!!


  • 05 Juli 2014 - 23:16

    Maartje:

    Hoi Eva,

    Wat leuk om je verslagen te lezen, geniet van deze bijzondere tijd.
    Groeten Maartje

  • 06 Juli 2014 - 12:19

    Maurice:

    Indrukwekkend verslag Eva.
    De wereld is ongelijk verdeeld maar jij bent één van die mensen die dat niet zomaar accepteren en meehelpen er wat aan te doen!

    Liefs Maurice

  • 09 Juli 2014 - 20:14

    Koenis Oma En Opa:

    Hallo Eva

    Goeie morgen en weer bedankt voor al het nieuws wat je uit Kenia hebt gestuurd.
    Alles is interessant en we begrijpen dat alles anders is vergeleken met Nederland.
    Deze reis zal je heel lang bij blijven in alles wat je meegemaakt hebt. Later zal je
    zeggen ik had heel veel verwacht van het leven daar maar dat het zo was NEE dat
    had ik niet eens kunnen dromen. Als je terug komt in Nederland zal je zeggen wat
    hebben we het hiet goed jazeker. Maar jullie hebben het gelukkig heel gezellig
    met elkaar en dat is heel belangrijk. Vanavond, ga je ook kijken naar de t.v.
    Argentinie - Nederland. Zal best mooi worden en we hopen allemaal op een
    overwinning voor Holland. Maar Messi is wel heeeeel goed maar misschiem
    deze avond niet. Lieve Eva we wensen je nog een hele fiijne tijd in Kenia en
    geniet nog even van iedere minuut dat zal je zeker doen. Want aan iedere
    vakantie komt altijd weer die laatste dag dat je richting huis gaat. We wensen je nog
    heel veel plezier met de hele groep en de kinderen en mensen in Kenia
    .en we wachten je volgende berichtje in spanning af. Een dikke kus en leive
    groetjes van oma en opa uit een regenachtig Amsterdam,....maar morgen,
    zeggen ze. wordt het echt zomer met veel zon. Tot gauw en geniet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Ik heb dit dagboek aangemaakt omdat ik 29 Juni voor drie weken naar Kenia vertrek. Dit doe ik met de organisatie OPIN. Samen met 20 andere jongeren gaan wij hier ontwikkelingshulp verlenen. Deze mooie reis wil ik vastleggen op camera maar natuurlijk ook geschreven en daarom ga ik hier een blog bijhouden over de reis.

Actief sinds 10 Juni 2014
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 3889

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 21 Juli 2014

Kenia - Nyeri

Landen bezocht: