the journey is over.. - Reisverslag uit Arriën, Nederland van Eva Berg - WaarBenJij.nu the journey is over.. - Reisverslag uit Arriën, Nederland van Eva Berg - WaarBenJij.nu

the journey is over..

Door: Eva van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Eva

22 Juli 2014 | Nederland, Arriën

En dan wordt je wakker in je eigen bed, in je eigen kamer en in je eigen huis.. Het voelt echt heel vreemd

Vrijdag vertrokken we vroeg richting Samburu. Samburu is een enorm groot national park. Het was een rit van ongeveer 5 uur. Toen we eenmaal de hekken van het park betreden hadden begon het avontuur. We gingen meteen touren in het busje dus eigenlijk gingen we al meteen op safari. Daarna reden we door naar het resort want in het park zat.

Wauw wat was het resort mooi. Het waren mooie luxe houten huisjes waar dan een tent in was gehangen. Elk huisje had een balustrade vanwege de kans op wilde dieren voor je huis. Ook waren er heel veel wilde apen op het resort. Die waren overal te bevinden, soms zelfs op plekken waar je dat niet wilt zoals in Linda's tas. Toen we daar aankwamen mochten we eerst even naar je huisje om alles uit te pakken en daarna mochten we aanschuiven voor het diner. Het was een 7 gangen menu van allerlei heerlijke gerechten. Die avond gingen we nog sterren kijken wat echt prachtig was want het was zo helder. Je kon ongelofelijk veel sterren zien.

De volgende dag gingen we na het ontbijt kijken wat voor activiteiten we voor de middag wilden doen. Rowan, Romy en ik wilden ontzettend graag de camelride doen. En dat deden we dus ook, ik ging op die kameel zitten en hij stond op en ik dacht oh god hoe blijf ik hier ooit levend op? Hij waggelde zo erg maar het was zo'n onvergetelijke ervaring. We staken de rivier over en liepen het land van het national park op.

Die dag zijn we ook 2 keer op safari geweest. We reden langs een kudde olifanten. Het waren er zo veel en ze kwamen steeds dichterbij op ons af. Ze wilden de weg oversteken om naar de rivier te gaan om te drinken. Ze kwamen echt zo dichtbij om over te steken en het was zo gaaf!!
Ook hebben we die dag wilde honden gezien die aan het jagen waren op een hert. En we hebben giraffen, jakhals, 2 cheetah welpjes, luipaard, zebra's, 2 leeuwen en nog veel meer gezien. Op safari gaan was echt een hele grote droom van me en die is sowieso uitgekomen en boven verwachting.

Die avond hebben we heerlijk gedineerd. Daarna bleek het dat er 2 olifanten de rivier waren overgestoken en in de bosjes bij het restaurant stonden. Romy en ik hebben de hele avond gekeken naar de mooie beesten hoe ze al die bosjes aan het vernielen waren. Het was zo'n mooie ervaring! In het donker gewoon 2 wilde olifanten zien die hierheen kwamen om te eten.

We hebben heel veel ontspanning gehad in Samburu en we hebben leuke dingen kunnen doen met de groep. Dit waren de laatste daagjes met de groep en dat was echt kut. We wilden niet uit elkaar want we zijn zo close.

Zondagmiddag zijn we na de lunch (2 uur) vertrokken vanuit Samburu richting het vliegveld in Nairobi. Dat was een autorit van 9 uur. Eenmaal in Nairobi aangekomen moesten we nog een tijdje wachten op het vliegtuig dat om 2 uur 's nachts vertrok. Het was een goede vlucht van 6 uur. We kwamen om 9 uur 's ochtends in Istanbul aan en vertrokken weer om 11 uur. Toen vlogen we nog 3 uur richting Amsterdam maar er was enorm veel turbulentie. Het was geen fijne vlucht maar we zijn veilig geland!

Toen gingen we het bagage ophalen en was het tijd voor het afscheid.. Na 3 weken lang dag in dag uit elke minuut met de groep zijn is het opeens afgelopen. We waren zo ontzettend hecht met elkaar. Het afscheid nemen vond ik echt heel erg zwaar.. Daarna liepen we de schuifdeur door waar al onze familie ons stond op te wachten. Ik zag mijn ouders en broer en vriendin van me broer staan en ik rende erop af. Het had een heel dubbel gevoel om weer terug te zijn. Ene kant ben je superblij eindelijk weer je familie te zien, maar andere kant vond ik het ook echt niet leuk omdat de reis waar ik 2 jaar naar uit keek en mee bezig was gewoon definitief voorbij is en de groep ook uit elkaar gaat.. Het was een hele emotionele middag met blije en verdrietige emoties. Het voelde zo raar om weer thuis te zijn, het klopte gewoon niet voor mijn gevoel. Ik hoor nog niet hier thuis te zitten met al mijn luxe maar ik hoor nog in Kenia te zijn met de groep..

Als avondeten aten we patat omdat ik daar zo naar verlangde na deze reis. Ook rende ik meteen naar de koelkast voor DE kaas.

Het is heel fijn om weer thuis te zijn en om mijn familie weer om mij heen te hebben maar ik vind het nog steeds erg moeilijk te beseffen dat Kenia voorbij is en ik hier weer in Nederland zit zonder de groep om mij heen.

De foto's volgen binnenkort op Facebook

  • 22 Juli 2014 - 11:20

    Ingrid En Otto Bats:

    Lieve Eva, welkom thuis!! Wat is dat allemaal snel gegaan zeg. Maar wat een ervaring. Die zal je nooit meer vergeten. Geniet van de mooie herinneringen en geniet ook weer van het thuis zijn. Veel liefs voor iedereen daar en tot de kerstvakantie hopen wij. xxxxIngrid en Otto

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Ik heb dit dagboek aangemaakt omdat ik 29 Juni voor drie weken naar Kenia vertrek. Dit doe ik met de organisatie OPIN. Samen met 20 andere jongeren gaan wij hier ontwikkelingshulp verlenen. Deze mooie reis wil ik vastleggen op camera maar natuurlijk ook geschreven en daarom ga ik hier een blog bijhouden over de reis.

Actief sinds 10 Juni 2014
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 3892

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 21 Juli 2014

Kenia - Nyeri

Landen bezocht: