back home.. - Reisverslag uit Arriën, Nederland van Eva Berg - WaarBenJij.nu back home.. - Reisverslag uit Arriën, Nederland van Eva Berg - WaarBenJij.nu

back home..

Door: Eva van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Eva

06 Augustus 2014 | Nederland, Arriën

Wauw.. en dan zit je weer thuis.
Gadver wat moest ik wennen zeg.
Ik heb me de eerste week echt zwaar down gevoeld. Ik had helemaal geen zin om weer te wennen aan de Nederlandse gewoontes en dingen. Het enige wat ik wilde was terug gaan naar Kenia en weer bij de groep zijn.. Ik mis de groep zo ontzettend erg. We hebben nog steeds veel contact via de gezamenlijke whatsapp groep maar er zijn nu al uitspraken over een volgende vakantie samen. Ik denk nog elke dag terug aan onze dagen in Kenia. Ik zeg elke dag 'Paar weken terug rond deze tijd....'.

Ik mis het land, de cultuur, de natuur, al de lieve kinderen en mensen die ik heb mogen leren kennen. Ik mis de relaxte sfeer en het feit dat er totaal geen haast en tijdsdruk is. In Nederland gaat alles, werkelijk echt ALLES op tijd..

Iedereen zegt altijd dat zulke landen als Kenia veel kunnen leren van landen zoals Nederland.. Dat is natuurlijk ook zo als je bijvoorbeeld kijkt naar hoeveel vrijheid wij wel niet hebben vergeleken met hun. Maar ik ben er na deze reis ook vol van overtuigd dat wij ook enorm veel van hun land kunnen leren.

Ik mis het echt heel erg en het liefste ga ik alsnog terug en blijf ik nog een paar weken met alle lieve mensen, maar dat kan niet. Ik ben inmiddels alweer 2 weken thuis en mijn dagen staan alweer helemaal vol gepland. Ik ben druk bezig met de verhuizing naar mijn kamer in Groningen. Ook heb ik deze week contact gehad met mijn hostfamily in Kenia. We hebben even bijgekletst en ze stuurde me het recept van heerlijke snacks die we daar kregen en ik heb haar het recept gestuurd van de Nederlandse pannenkoeken die we daar hadden gebakken. Ik ga binnenkort een keer met ze skypen.

Ik kijk zo vaak foto's terug van de reis en dan springen de tranen alweer in mijn ogen want overal heb je herinneringen aan. Ik ben nu bezig om een plakboek te maken. Ik heb 175 foto's af laten drukken bij de Hema en dan ga ik een plakboek maken van de reis.

Ook ben ik nu bezig met het natraject van de reis voor de subsidie. Ik moet daarvoor 100 enquêtes laten invullen door mensen die mij gevolgd hebben met mijn reis. Ik zou jullie daarom ook willen vragen om die enquete voor mij in te willen vullen. Daarmee zou je mij erg helpen! De link van de enquete staat hieronder. Dankjewel!

Sowieso wil ik alle lieve mensen bedanken die de moeite hebben genomen om mijn blogs en verhalen te lezen. Ik vond het erg leuk om mijn blogs te schrijven en al jullie lieve reacties te lezen. Ik ga deze blog zeker bewaren voor als ik nog een keer zo'n mooie reis ga maken.

de link van de enquêtes:
https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?usp=drive_web&formkey=dE5ad3dOdFF0ZE41c0lLcktMQjVFWXc6MA#gid=2

DANKJULLIEWEL!!

  • 08 Augustus 2014 - 22:31

    Ingrid En Otto Bats:

    Lieve Eva, bedankt voor je mooie verslag en heel veel succes in Groningen.xxx Ingrid en Otto

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Ik heb dit dagboek aangemaakt omdat ik 29 Juni voor drie weken naar Kenia vertrek. Dit doe ik met de organisatie OPIN. Samen met 20 andere jongeren gaan wij hier ontwikkelingshulp verlenen. Deze mooie reis wil ik vastleggen op camera maar natuurlijk ook geschreven en daarom ga ik hier een blog bijhouden over de reis.

Actief sinds 10 Juni 2014
Verslag gelezen: 1214
Totaal aantal bezoekers 3888

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 21 Juli 2014

Kenia - Nyeri

Landen bezocht: