het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Oene, Nederland van Eva Berg - WaarBenJij.nu het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Oene, Nederland van Eva Berg - WaarBenJij.nu

het aftellen is begonnen!

Door: Eva van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Eva

10 Juni 2014 | Nederland, Oene

Eindelijk kunnen we nu echt de dagen aftellen.
Nog maar 19 dagen staan er op mijn countdown app. Het komt nu wel echt heel erg dichtbij. Ik begon met aftellen via die app toen het nog 320 dagen waren...

Voordat wij er klaar voor waren zijn er heel wat maanden aan vooraf gegaan. Het was de bedoeling dat wij per persoon minimaal 750,00 euro op gingen halen en een enquete gingen afnemen bij minimaal 100 personen. Dit waren eisen vanwege de subsidie die wij krijgen via SBOS. Ik heb mijn geld opgehaald door armbandjes te verkopen die toen heel erg in waren. Dat verkocht zo goed dat ik meerdere keren de armbandjes heb moeten inkopen. Bijna al mijn geld heb ik met die armbandjes opgehaald en toen de laatste lading ook uitverkocht was besloot ik om niet nog meer armbandjes in te kopen maar om mijn fooi van mijn werk aan de kant te zetten. Ook hebben wij samen als groep allerlei acties gedaan zoals wijnverkoop en we hadden samen als groep een filmpje gemaakt over onze reis en die hadden we afgespeeld tijdens de Grote Avond van onze school. Daarna stond ik met een paar andere van de groep in de lobby met een kraampje waar mensen geld konden doneren.

Afgelopen week heb ik de laatste vaccinatie gehad bij de GGD. Ook heb ik de backpack en slaapzak gekocht en allerlei cadeautjes voor de kinderen daar. Ik dingen gekocht als stoepkrijt, haarelastiekjes en knipjes, autootjes en stuiterballen.

Dit weekend (7&8 Juni) hadden we nog een gezellig weekendje met de groep. We gingen bij Aidan (begeleider) thuis kamperen. Hij woont prachtig in de natuur en zijn tuin werd al snel omgebouwd tot kamping. We hebben heerlijk gebarbecued en een gezellige avond gehad rond het kampvuur.

Bekijk het filmpje van het kampweer weekend hier: http:/vimeo.com/97653312

Het is zo onwerkelijk dat ik over 3 weken gewoon in Afrika zit..
Vroeger moest ik een keer op school zo'n plankje doorslaan en toen zei mijn lerares tegen mij dat ik mijn allergrootste droom op het plankje moest schrijven. Je raadt het al, ik schreef op het plankje: 'naar Afrika gaan en op safari gaan'. Nou mijn droom mag uitkomen want over een paar weken zit ik in Afrika en mag ik een safari trip beleven. Ik kan niet wachten en tel de dagen af!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Ik heb dit dagboek aangemaakt omdat ik 29 Juni voor drie weken naar Kenia vertrek. Dit doe ik met de organisatie OPIN. Samen met 20 andere jongeren gaan wij hier ontwikkelingshulp verlenen. Deze mooie reis wil ik vastleggen op camera maar natuurlijk ook geschreven en daarom ga ik hier een blog bijhouden over de reis.

Actief sinds 10 Juni 2014
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 3901

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 21 Juli 2014

Kenia - Nyeri

Landen bezocht: